Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service
God tirsdag og godt nytt år!
I julen har de fleste av oss vært sosiale, og sannsynligvis mer enn vanlig. Det er jo nettopp noe av kjernen i julen, der spesielt ulike familierelasjoner skal dyrkes. Forventningene er ofte høye, men det er ikke alltid de blir innfridd. Det handler mye om kommunikasjon, og det passer godt å starte det nye året med artikler som behandler temaet med ulike vinklinger.
Kanskje 2023 blir året der du endelig når gjennom hos tante Inga, får en god artikkel etter praten med journalist Einar og endelig klarer å håndtere den supervanskelige Geir Ove som stadig ringer kundeservice om bagateller.
Mediehåndtering
I artikkelen Når journalisten ringer får du nyttige tips i mediehåndtering fra Lise Klaveness, president i Norges fotballforbund, og Anne-Lise Mørch von der Fehr, daglig leder i Kommunikasjonsforeningen.
Ødeleggende kommunikasjonsmønstre
Kommunikasjonsproblemer kommer høyt på listen over utfordringer, både i ledergrupper og hos par som sliter. Temaet er like aktuelt i styrerommet som på soverommet. De fleste vil kjenne igjen situasjoner i artikkelen Hvordan gjenkjenne og håndtere de seks mest ødeleggende kommunikasjonsmønstre. Men enda viktigere er gode råd for å bryte fastlåste mønstre.
Kundesenteret er navet
Eplehuset i Trondheim vant kundeserviceprisen i sin klasse i 2021. - Kundesenteret bør være navet i bedriften, sier Stein Ihle Pedersen, leder for senteret. - Vi kommuniserer med alle kundene på tvers av våre forretningsområder. Jeg mener det er den naturlige posisjonen et kundesenter bør ha for å operere så effektivt som mulig.
Tre mest leste forrige uke:
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!
Vennlig hilsen
Torbjørn Vinje
daglig leder
FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle
Nyhetsbrevsarkiv
FOS-arrangementskalender
|