Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service
God tirsdag!
Empatisk kommunikasjon
Den 2. mars byr vi på digitalt lunsjtreff . - Gjennom empatisk kommunikasjon har vi endret mye på hvordan vi lytter i våre brukermøter, sier Kjetil Fosse, som jobber som fagkoordinator på samtaleteknikk i NAV Kontaktsenter.
Alle kommuniserer, så dette er aktuelt for ALLE.
Langsiktig hjelp
Hva gjør den enkelte og samfunnet for å hjelpe de som kommer skeivt ut? Og hvor går grensen mellom jobb og privatliv, når man brenner for det man gjør?
Dette er temaet for 2. episode av NAVs nye podkastserie Holtes halve. Utfordringene belyses på en god måte gjennom en åpenhjertig samtale. Ofte er det helt nødvendig med langsiktighet, sterk involvering og en eller noen få faste personer for å lykkes. Hvordan kan vi rigge hjelpeapparatet på en slik måte?
Veldedighet i velferdsstaten
FAFO-rapporten har vært en snakkis siste uke. Det er åpenbart at velferdsstaten ikke strekker til i alle sammenhenbger.
Tre mest leste forrige uke:
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!
Vennlig hilsen
Torbjørn Vinje
daglig leder
FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle
Nyhetsbrevsarkiv
FOS-arrangementskalender
|