Det handler om kommunikasjon
– Å kurse ledere og de ansatte i å beskytte seg mot cyberangrep, digital manipulering og svindel på nett er mer og mer vanlig i alle virksomheter i dag, sier Ole André Bråten, spesialist i arbeids- og organisasjonspsykologi. Men å trene på virksomhetskriser er det svært få som gjør. Det til tross for at det er den mest utfordrende krisen for ledelsen å håndtere.
Korleis kan me sikra at bruken av KI-teknologi med generative språkmodellar vil støtta opp om den norske språkpolitikken og språka våre? spør Åse Wetås, direktør og Ingrid Vad Nilsen, styreleiar i Språkrådet.
Vi som snakker mange språk har mange kapitler i våre bøker, skriver Tanvir Mansur. Om ordene vi bruker er pensel og språket er fargene, er det vi som er lerretet. Et maleri blir ikke vakrere med flere farger, men det kan uttrykke mer.
Randi Laukli, kommunikasjonsleder ved Nasjonalt senter for e-helseforskning, mener kommunikasjonsfolk bør skrive færre talepunkter.
Fellesnevneren for disse fire artiklene er at det handler om kommunikasjon. God kommunikasjon og klart språk er nøkkelen for å nå fram med budskapet – for å inkludere i praksis.
Tre mest leste forrige uke:
Ha en fortsatt fin arbeidsuke!