Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Chatboter stadig bedre
Forskere testet språkmodeller og nesten to tusen mennesker i evnen til å sette seg inn i en annen persons situasjon. De konkluderer med at tre modeller er i stand til å løse testene like godt, og i noen tilfeller bedre enn menneskene i studien.

Les også Hatt OpenAI chatbot i 1 måned: – Dette er fremtiden. Bjarte Lyssand, partner i CustomerTrends, deler sine erfaringer. Bjarte kommer til Service- og tjenestekonferansen 2024, og bidrar med sin innsikt på spor B: Fysiske eller digitale kundereiser? Ja, takk!, sammen med kollega Steinar B. Christensen.

Seksuell utpressing
Flørt eller fake handler om den vurderingen politiet ønsker at gutter/unge menn skal gjøre, for å unngå å havne i en situasjon der de blir utsatt for seksuell utpressing.

Les også Cybersikkerhet: Utfordringen starter i mobilene.

Manipulasjon, svindel og andre digitale trusler! er tema på spor E på Service- og tjenestekonferansen, der vi blant annet får innlegg fra Nettpatruljen i Sør-Vest politidistrikt.

Fremtidens ledere
Fremtidens ledere må kunne styre og lede i mindre enheter som jobber sammen i nettverk, sier Lise Hammergren. Hun har i en årrekke vært opptatt av hva som kjennetegner fremtidens ledelse.

Spor D på Service- og tjenestekonferansen 2024 byr på et minikurs i Hvordan håndtere kriser i organisasjonen?, med Ole André Bråten, spesialist i arbeids- og organisasjonspsykologi.

Spor G har endringsledelse som tema, og gir deg eksempler fra Skatteetaten og Equinor, og Arbeidstilsynet gir kloke råd i omstillingsarbeidet.  

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender

Ny studie: Chatboter er like flinke til å sette seg inn i andres sted som mennesker

 

Hatt OpenAI chatbot i 1 måned: – Dette er fremtiden

 

Seksuell utpressing på internett

 

Cybersikkerhet: Utfordringen starter i mobilene

 

Fremtidens ledere må kunne styre og lede i mindre enheter som jobber sammen i nettverk

 

Podkast: Krisekommunikasjon - hva bør du tenke på?

 

Holdninger avgjør om uføre får jobb

 

Aldersvennlig: – En liten investering kan gi mange synergier

 

Utvikling av inkluderingskompetanse i NAV

 

Disse arbeidsmiljøreglene endres i juni og juli

 

Arrangementer

13.06: Hører de hva jeg sier?

 

14. 06: Nettseminar: Den brysomme brødteksten!

 

14.06: Nettseminar om bostedsløshet: BrukerPlan - boligsituasjonen for kartlagte brukere

 

28.08: Kurs i klarspråk: Hvordan kommuniserer vi effektivt med innbyggerne i chat, på e-post og på Facebook?

 

30.10-01.11: Service- og tjenestekonferansen 2024

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no