Nyhetsbrev fra Forum for offentlig service

God tirsdag!

Skatt vant Digitaliseringsprisen
Den 18.06 ble Skatteetatens prosjekt med forenkling av skattemeldingen for bedrifter stemt til topps på Digitaliseringskonferansen.
– Det å motta denne prisen føles som en sterk anerkjennelse av jobben vi gjør når det kommer til digitalisering, jubler Marta Johanne Gjengedal, divisjonsdirektør i Skatteetaten. 

NAVs chatbot vant internasjonal pris
Den 2. store giganten i statlig sektor fikk 23.05 en internasjonal pris for inkluderende design for chatboten Frida. Den ble vurdert mot andre chatboter fra hele verden.

Opplevd kundeservicetilfredshet
– I årets KSIndeks ser vi at det er en rekke faktorer som gjør at kunder tar kontakt med kundesenteret flere ganger, og som dermed er med på å trekke ned opplevd kundeservicetilfredshet (OKS), skriver Steinar B. Christensen. 

Offentlig sektor har i liten grad kunder i samme forstand som i det private; det er sjelden vi fritt kan velge en annen leverandør. Nettopp derfor har det offentlige en forpliktelse, en "samfunnskontrakt", til å lage og tilby best mulig tjenester, og at de er tilgjengelige når innbyggerne trenger dem. Det kan være mye å lære av slike underøkelser som er gjennomført i det private, om hva som driverne i OKS.

Tre mest leste forrige uke:

Ha en fortsatt fin arbeidsuke!

Vennlig hilsen

Torbjørn Vinje
daglig leder


FOS-podden: Likeverdige tjenester for alle


Nyhetsbrevsarkiv


FOS-arrangementskalender

Hyller Skatteetaten for Norges beste digitalisering

 

NAVs chatbot vant pris for inkluderende design

 

Hva påvirker opplevd kundeservicetilfredshet (OKS)?

 

OECD mener Norge må holde høyt tempo på digitaliseringen

 

Mer penger til Husbanken i revidert nasjonalbudsjett

 

Digitalisering: Forstår vi alvoret?

 

Fem attributter som skaper ekte innflytelse

 

Å ha en leder eller å ikke ha en leder, det er ikke spørsmålet

 

Digitalt utanforskap - eit demokratisk problem

 

Personvernundersøkelsen 2024 - tall og trender

 

Arrangementer 

28.08: Kurs i klarspråk: Hvordan kommuniserer vi effektivt med innbyggerne i chat, på e-post og på Facebook?

 

04.09: Hvordan håndtere konflikter i førstelinjen

 

11.09: Slik blir du trygg i forvaltning av alkoholloven

 

31.10-01.11: Service- og tjenestekonferansen 2024

 

16.10: Hvilke byggesaker kan du håndtere i førstelinjen?

 
 
Forum for offentlig service

Org.nr. 987 550 627
post@offentligservice.no