Et nylig forskningsprosjekt har introdusert en "hybridmodell" som kombinerer standardisert saksbehandling med arbeidsplassorientert oppfølging. Denne ...
Hva gjør en kundeserviceleder skikkelig god? Det utforsker Kundeserviceavisen i sin nye artikkelserie hvor vi blir bedre kjent med landets beste først...
Språkbarrierer kan være en stor utfordring i møtet mellom politiet og innbyggere som ikke behersker norsk eller engelsk. TEK (Tverrspråklig Effektiv K...
På selveste valentinsdagen 14.02 inviterer KS og Språkrådet til et nettseminar om kunstig intelligens (KI) og klart språk. For hva skjer når kommunika...
En fersk rapport fra SINTEF i samarbeid med NAV viser at helseproblemer har en tydelig sammenheng med manglende fullføring av digitale søknader om yte...
På Personverndagen 2025 holdt Liv Rossow, produktområdeleder for helsedata i Oslo kommune, et kraftfullt innlegg om hvorfor deling av helseopplysninge...